Yerel yönetimlerin iklim değişikliği ve ilişkili konularda kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcılığı, Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi (YYA) ve Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Merkezi (SİM) koordinasyonunda kurgulanan “Yerelde İklim Değişikliği Eğitim Programı” 11-12 Ocak’ta çevrimiçi platformda gerçekleştirildi. Yaklaşık 300 kişinin katılım sağladığı eğitim programı TÜBİTAK MAM İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcılığı Hava Kalitesi ve Çevresel Gürültü Teknolojileri Araştırma Grubu Lideri Doç. Dr. Nesimi Özkurt ve Marmara Belediyeler Birliği Çevre Yönetimi Koordinatörü Dr. Ahmet Cihat Kahraman’ın açılış konuşmaları ile başladı.
2 gün süren eğitim programının ilk gününde, Doç. Dr. Haldun Karan, Dr. Deniz Sarı ve Ece Gizem Çakmak tarafından iklim değişikliği süreci, ulusal ve uluslararası politikalar, sera gazı emisyon kaynakları, yerel iklim değişikliği politikalarının önemi ve yerel iklim değişikliği eylem planlarının ana bileşenleri hakkında bilgi verildi. Sonrasında Kadıköy Belediyesi, İzmit Belediyesi ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkilileri yerel iklim politikalarını oluşturma sürecinde yaşamış oldukları deneyimleri aktardı.
Eğitim programının ikinci gününde ise Dr. Deniz Sarı ve Ece Gizem Çakmak tarafından yerel iklim değişikliği eylem planı hazırlıklarında uygulanan yöntemler, yerel sera gazı emisyon envanteri hazırlıkları, sera gazı azaltım ve iklim değişikliğine uyum eylemlerinin belirlenmesinde kullanılan veriler ve örnek eylemler hakkında bilgi paylaşıldı. Akabinde, Marmara Belediyeler Birliği Dış İlişkiler ve Projeler Kıdemli Uzmanı Özge Sivrikaya uluslararası kent ağları ve kullandıkları araçlar konusundaki sunumunu gerçekleştirdi. Oturum Nilüfer Belediyesi, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ve Pendik Belediyesi yetkililerinin deneyim paylaşımı sunumları ile tamamlandı.
İklim değişikliği ve yerel yönetimler üzerindeki etkileri konularına giriş niteliğinde kurgulanan eğitim programı katılımcılar tarafından faydalı bulunarak, devamı niteliğindeki yeni programlar oluşturulması gerektiği vurgulandı.